שמות קצרים לבנות

שמות קצרים זוכים להצלחה אצל הורים שמחפשים דרך טובה להגיע להסכמה. אבל מה האפשרויות שעל הפרק ואיזה סוגים של שמות יש במקורות, בעולם או בטבע? הנה כמה הצעות שיעזרו לכם להכריע

שם קצר יכול להיות פתרון מעולה עבור הורים שמתלבטים ולא יודעים איך להגיע לעמק השווה. מצד אחד, יש המון סוגים שונים של שמות קצרים וההבדלים ביניהם גדולים ומשמעותיים. מצד שני, לכל השמות הקצרים תכונות דומות מבחינת האופן שבו הוגים אותם.

יתרה על כך, אפשר לסנן מלכתחילה בין שמות לבנות ולבנים ולהתמקד רק באלו שרלוונטיים לרך הנולד. מכאן והלאה, אמור להיות קל יותר להשיג את ההסכמה הזוגית על השם הנבחר. אם ההורים עדיין מתלבטים, הם יכולים לקחת שם ארוך וקיים ולקצר אותו. אפשרות אחרת בהקשר הזה תהיה להשתמש בשמות שמגיעים מהעץ המשפחתי ולעברת אותם – כמו שקורה עם שמות כגון ויק, איגי, ניר או גת.

אבל כמובן שגם בחירה של משהו ספציפי מתוך המאגר של שמות קצרים היא משימה יחסית מורכבת. הפתרון הוא לשאוב השראה משמות שמצליחים להיות קצרים וקליטים, כגון גל או שי. אם נכנסים לעובי הקורה, נזכרים בקלות גם בשמות כגון טל, אור ובר ויש כאלה שמעדיפים שמות יוניסקס כמו עדי ומאי.

איזה שמות קצרים מגיעים מהמקורות?

הבעיה היא שהשמות הקצרים הראשונים שקופצים לראש לא תמיד ממלאים את הפונקציה שההורים מחפשים. מכאן והלאה, מה שאפשר לעשות זה לחלק את השמות לעוד כמה קטגוריות ולהמשיך עם אלו שמגיעים היישר מהמקורות.

במקורות היהודיים יש יותר שמות קצרים ממה שנהוג לחשוב. ברשימה הזו נמצא למשל את איה, פז, רות ואלי ואת אדר, אלה ואפק. אם שמות ישראליים זה מה שההורים מחפשים, הם יכולים להתרשם מהמשמעות של אופציות כגון אורי, איל, אסי, גאל או פשוט בת. מטבע הדברים, לכל שם תכונות אופי אחרות שמזוהות איתו והתפקיד של ההורים הוא למצוא משהו שניתן להשיג סביבו קונצנזוס.

גם בעולם יש שמות קצרים

מקורות השראה אחרים לגמרי הם אלו שמגיעים מהעולם הגדול. הורים שנשארים עם אצבע על הדופק לגבי שמות של סלבס יכולים להשתמש בהם כדי לשאוב השראה דומה, או פשוט להישאר עם שמות בינלאומיים נפוצים ושכיחים. זה לדוגמא המקום להזכיר את השמות אווה, איב, אמי, אן, בל, לי ומיי ואף רשימה של שמות קצרים ובינלאומיים לא תהיה שלמה בלי רוז, ג'יין ופלור.

כמו כן, יש שמות שמתאימים לבנות ונחשבים מיוחדים מהרגיל. אלו שמות קצרים שמושכים תשומת לב גדולה, כגון בלן, יהב, גיה ונור או שמות מעט יותר שכיחים כמו צוף, שיין וניל. בסופו של דבר, ההחלטה היא של ההורים אבל מקורות ההשראה יקבעו מה ישפיע עליהם ואיזה מהשמות יגיעו אל קו הגמר.

כללי

השאר תגובה