איך להעביר שגרת יום שפויה של אמא בבית?

לאחר הלידה, ביטוח לאומי מקציב לנו נכון להיום 14 שבועות להנות מתקופת ההתחברות לתינוק או התינוקת הקטנים שהצטרפו לקן המשפחתי.
כל מי שילדה תאמר לכם שזה זמן ממש לא מספיק, ולכן חלק גדול מאוד מהנשים, או לפחות מי שהמצב הכלכלי שלה מאפשר זאת, מאריכה את חופשת הלידה בעוד חודש, חודשיים, שלושה ולעיתים אף שנה ובמקרים מסוימים גם שנתיים

 

ביטוח לאומי לא מקל עלינו יותר מדי במקרה הזה ולרוב קשה לקבל יותר מחודשיים – שלושה של דמי אבטלה וגם זה בסכום חלקי, ומי שיכולה להרשות לעצמה בד"כ נשארת יותר זמן עם התינוק בבית.

להיות עם תינוק קטן בבית יכול להיות חוויה מדהימה וזה יכול לגרום לתסכול ולייאוש, במיוחד אם לא מתנהלים בצורה נכונה.

ניסיתי לרכז מספר טיפים שיוכלו לעזור לך, כאמא, במהלך התקופה עם התינוק בבית.

 

 

 

 

1. נסי לסגל לעצמך ולילד שגרת יום קבועה.
שכוללת בין היתר קימה בשעה קבועה מסוימת (במידה והילד ישן בצורה מסודרת), בד"כ לתינוקות יש צורך בשינה כל שעתיים שלוש בממוצע (יש כאלה שיותר ויש כאלה שפחות) ורצוי לנסות ולסדר את הדברים הללו לשעות קבועות פחות או יותר.

 

2. תתלבשי ותטפחי את עצמך.
אל תשארי כל היום בפיג'מה או בכותונת מהלילה כשהשיער שלך מפוזר ומבולגן.
להיפך, תקומי בבוקר, תעשי מקלחת טובה (אם מתאפשר והתינוק ישן) תתלבשי יפה ותתאפרי, זה לכשעצמו משנה את ההרגשה מקצה לקצה.
אגב, גם בעלך שחוזר הביתה אחרי יום עבודה ישמח לראות אישה לבושה יפה ומטופחת ולא איזה סמרטוט עייף בפיג'מה.
וזה שאת לא עובדת, זה לא סיבה לתת לגבות ולשפם לגדול פרא..

 

3. טיולים עם הילד.
בד"כ עדיף לעשות בשעות הבוקר (במידה ואת טיפוס של בוקר) או אחה"צ כשלא חם מדי.
בשעות היום אפשר ללכת לקניונים או להפגש עם חברות יחד עם הילד.
אני אישית מעדיפה את שעות אחר הצהריים המאוחרות , בסביבות 5-7 שזו שעה שבד"כ הוא מתחיל לנדנד קצת ולהשתעמם מכל היום וזה זמן מצוין לשים אותו בעגלה ולצאת לסיבוב של שעה בשכונה.
האויר מעייף אותם , במיוחד בשלושת החודשים הראשונים, והם נרגעים ונהנים בטיול, מסתכלים על הנוף ואחר כך מגיעים איתם הביתה, מקלחת, אוכל ולישון. אגב, את המקלחת אני אוהבת למשוך לו במשך 15-20 דקות , נותנת לו לשחק קצת עם הצעצועים במים או בגיל צעיר יותר נותנת לו להרגע במים, והוא אחרי מקלחת במצב שפוך לגמרי, משפשף את העיניים וכשמלבישים אותו הוא רק מחכה לרגע שבו ישכיבו אותו במיטה עם חיתול ובקבוק אוכל ויתנו לו לישון כבר..
אגב, גם כשהוא נודניק במהלך היום, כך זה היה כבר מגיל צעיר, אני פשוט לקחתי אותו לסיבוב קצר, אפילו רבע שעה בחוץ הרגיעה אותו ועשתה לו טוב מאוד.

 

4. התנסויות שונות במטבח.
נכון שכבר הרבה זמן בא לך על העוגיות הטעימות האלה, או על תבשיל מיוחד שאכלת איפשהו??
זה הזמן שלך, כשהתינוק הולך לישון, לפתוח את האינטרנט, היום יש מאגר מתכונים עצום בנט לכל מאכל שקיים , ואת יכולה לגלות קצת יצירתיות ולעשות ניסיונות. גם ההתעסקות עצמה תעביר לך מצוין את הזמן, וגם תהני בסופו של דבר.

 

5. מסנג'ר
כשאת כל היום עם הילד בד"כ עד שהוא הולך לישון ולנוח אין לך כח לדבר עם אף אחד, ואת רק רוצה שיעזבו אותך בשקט, ואת הכי צריכה שקט.
יש סיכוי גדול שרוב החברות שלך שעובדות גם מתחברות בעבודה, וזה זמן מצוין לקשקש ולשמור על קשר עם העולם שבחוץ תוך כדי שאת יושבת ונחה בזמן שהילד ישן או משחק.

 

6. פורומים שונים
כשאת אמא, חלק בלתי נפרד מהעניין הוא תסכולים כאלה ואחרים, שלרוב הסביבה הקרובה אליך כגון בעלך והורייך והחברות הלא נשואות שלך לא ממש מצליחים להבין ("נו באמת, מה את בוכה? הרי את לא עובדת ויושבת רגל על רגל בבית כל היום") למה את כל כך עייפה ומותשת ולמה לפעמים אין לך כח לכלום, והם גם לא ממש מבינים שלפעמים להיות יום שלם עם תינוק שנמצא במצב רוח נודניק יכול להתיש יותר מ12 שעות עבודה בחוץ. תוסיפי לזה הורמונים וקיבלת אחלה פוטנציאל לדיכאון.
בשביל זה יש פורומים של תמיכה.
קודם כל זה שאפשר לשתף מישהו , וזה שתקבלי טיפים ועצות מנשים אחרות שנמצאות באותו המצב כמו שלך, זה כבר נותן תחושה יותר טובה, ויכול להקל.
בנוסף אפשר לארגן מפגשים עם בנות באזור שלך.
לי יש כמה חברות שהכרתי עוד מתקופת הניסיונות בפורום לקראת הריון, נקלטנו פחות או יותר באותה התקופה אני ועוד 6-7 בנות, שמרנו על קשר חם במהלך ההריון, וילדנו בהפרשים של חודש פחות או יותר אחת מהשניה. עד עכשיו אנחנו נפגשות עם הילדים אחת לשבוע- שבועיים , משתפות ומתפרקות, שמות את הקטנים לשחק יחד, ובעצם את מגלה שהקושי שאת חווה הוא נורמלי לחלוטין ושככה זה אצל כולם.

 

7. טיפוח קשרים חברתיים
זה הזמן ליצור קשר עם חברות שלא דיברת איתן הרבה זמן. מאחר ואת בבית עם הילד , יש לך בד"כ המון זמן פנוי, את יכולה לקרוא לחברות לכוס קפה ועוגה, שיעבירו איתך את הזמן, שעה- שעתיים פה ושם, וחוץ מזה שזה יעשה לך טוב למצב רוח לדבר עם אנשים מבוגרים ולשם שינוי לא להתעסק בשיחה שמתעסקת במתי הילד אכל וחירבן וכמה..

 

8. לכתוב בלוג
כן, בערך כמו שאני עושה.
האמת שהתחלתי את הבלוג הזה כבר בתחילת הדרך, עוד לפני שנקלטתי להריון,או ליתר דיוק לפני שידעתי שאני בהריון, וזה היה מעין מקום פורקן נטול ביקורת שלי, פשוט לבוא ולשחרר את כל מה שמציק לי, להקיא הכל למקלדת, ולשחרר.
ככה פחות תסכולים יצאו כלפי בעלי, וזה נתן לי איזושהי תחושת פורקן טובה.
בכלל, אחרי כמה זמן זה כיף לשבת ולקרוא דברים ולהזכר. הבלוג הזה ליווה אותי במהלך ההריון, הלידה ועד היום.

 

9. לשמר את הזוגיות.
נכון, אתם נשואים כמה זמן או שנים, יש ילד, הוא מרכז העולם כרגע, אבל זו עדיין לא סיבה להזניח את הזוגיות. טיפ שקיבלנו מהיועץ הזוגי שלנו, תקפידו לצאת לפחות פעם בשבוע לבד ואם לא מתאפשר בייביסיטר אז לצאת עם הילד, לעשות דברים ביחד, לשבת לדבר. לפעמים האישה עסוקה כל היום עם הילד, הבעל חוזר בערב גמור מעייפות מהעבודה, זקוק לשקט שלו, ולא פעם אנחנו חשות מוזנחות. אז אל תתנו לזה להגיע למצב כזה, תקפידו פעם בשבוע לעשות משהו ביחד, לדבר הרבה, ולשתף בחוויות, וכמובן , סקס. לפחות פעם – פעמיים בשבוע, מתכון לזוגיות ואינטימיות בריאה.

 

10. קחי לך מדי פעם את הזמן לעצמך.
תמצאי מישהו שישמור על הילד לפחות פעם בשבוע, בין אם בן הזוג בערב, או משפחה במידה ויש או אפילו בייביסיטר בתשלום לשעתיים שלוש וצאי להתאוורר.
בין אם להפגש לכוס קפה עם חברות, לקפוץ לסידורים, מספרה, קניות, קוסמטיקאית, כל דבר שיגרום לך לחזור להרגיש אישה ולצאת לאיזה שעתיים שלוש מהבית, לנשום אויר, להתארגן על עצמך, לראות אנשים, להטעין כוחות!
זה יכול למלא את המצברים ולגרום לך לחזור הביתה עם הרבה יותר סבלנות ואנרגיות כלפי התינוק.

 

11. פעילות גופנית
נכון שנשארה לך קצת כרס אחרי הלידה? זה הזמן לעשות קצת פעילות גופנית. בין אם להקפיד על הליכה של שעה עם התינוק בעגלה או אפילו לעשות הליכה בערב, את לבד עם עצמך, לנקות את הראש, או לעשות מדי פעם כפיפות בטן , זה יגרום לך להרגיש יותר טוב עם עצמך ויכניס לך אנרגיות.

 

12. עבודות יצירה.
אם רצית לעשות תמונות מדליקות כאלה לחדר הילדים של התינוק, עכשיו זה הזמן!
תני קפיצה לכפר השעשועים, תקני 3-4 קנבסים בגודל 25 על 25 ס"מ, 4-5 צבעי אקריל פסטלים, כנסי לגוגל, תעשי חיפוש של "דפי צביעה" ותלחצי על האופציה של חיפוש תמונות. מיד יעלו לך המון ציורים.
ציורים של חיות יש המון, תבחרי את הציור שאת רוצה ותדפיסי.
תקחי דף קופי ושימי אותו על הקנבס ומעליו שימי את הציור המודפס.
תעברי בעפרון על קווי המתאר של הציור, ואז הציור עובר לקנבס.
עוברים עם טוש לורד דק שחור על קוי המתאר של הציור וצובעים בפנים עם הצבעים שקנינו באמצעות מכחול.
בסוף עוברים שוב עם הטוש, ותולים.
התוצאה מקסימה.
כמו כן, את יכולה להכנס לפורום של אמנות שימושית (יש בתפוז אחד מצויין) ולקחת רעיונות שונים ליצירות של דברים מיוחדים.
זה רק נראה מסובך.

 

13.קניות לבית
אם הרבה זמן אתם חושבים לעשות רכישות גדולות לבית,זה הזמן שלך לחפש באינטרנט, לעשות סקר שוק, להשוות מחירים ולבדוק מה המוצר שתבחרו לקנות.

 

14.סדר בארונות
קחי לך את הזמן לאט לאט, תתלבשי אחת לכמה ימים על ארון אחר ותסדרי אותו מחדש, תראי איפה יש ניירת ומסמכים ישנים שאולי אפשר לזרוק, למיין או לסדר.

 

15. להשלים סדרות טלויזיה-
אם יש לך HOT VOD או גבר בבית שמתמחה קצת בהורדות באינטרנט, תוכלי לראות סדרות שלמות , כל פעם קצת , עוד פרק ובכלל בכבלים יש אחלה סדרות, תתבייתי לך על איזה שתיים שלוש ותתפנני ותראי בכיף(המלצה ל:עקרות בית נואשות, נמלטים, אבודים, גיבורי על, ועוד סדרות כאלו ואחרות).

 

 

אלו כרגע הדברים שעולים לי בראש, אם יש לכן רעיונות נוספים, אתן מוזמנות להוסיף אותן למטה בתגובות ואשמח להוסיף אותן.

לפוסט המקור

הורות וקריירה

השאר תגובה