אמהות כהזדמנות למציאת הייעוד שלך! / יונית ורבר

אמהות כהזדמנות למציאת הייעוד שלך!

(גזרי ושמרי לרגע בו תרצי למצוא את ייעודך ותרגישי שנתקעת לרגע…)

 

אמהות הוא השלב המרגש בחיים, בו אנחנו הופכות מהיותנו אדם העומד בפני עצמו, להיותנו בעלות ילדים משלנו. פעמים רבות, שלב זה מדליק אצלנו איזו תשוקה או חשק לעשות שינוי, למצוא את המקום המיוחד שלנו בעולם הזה. את המקום בו אני לא "רק" אמא, אלא משהו אחר,נוסף, משהו שהוא פרטי שלי.

יש מי שקוראת לזה למצוא את הייעוד שלי.

פעמים רבות מגיעות אלי מתאמנות בשלב זה של החיים ושואלות אותי "מהי הדרך למצוא את הייעוד שלי"? "איך אני אדע מהו הייעוד שלי בחיים"? לא פעם הן מגיעות ומתארות את מצבן כ"תקועות". הן מרגישות תקועות בחיפוש הייעוד שלהן. במיוחד הדבר מורכב ככל שהמתאמנת מוכשרת יותר, בעלת יכולות רבות יותר וכישורים רבים יותר. "הרי אני יכולה לעשות כל כך הרבה דברים, איך אני אבחר ואיך אני אדע בוודאות?" היא שואלת.

אז הנה 3 עקרונות מפתח שחשוב מאוד שתזכרי בדרכך למציאת הייעוד שלך:

1. הדבר הראשון והכי חשוב לזכור הוא שהייעוד שלנו אמור לעשות אותנו מאושרות ושמחות. הייעוד זה משהו שאנחנו אוהבות ומלאות תשוקה אליו. משהו שנרצה לעשות מתוך הנעה פנימית, במוטיבציה שנשמרת גבוהה לאורך זמן. ממקום של אהבה.

כשאני חיה ופועלת את הייעוד שלי, אני קמה בכל בוקר שמחה ונרגשת לקראת יום חדש של עשייה מלאת תשוקה. ככה זה מרגיש! אני יודעת שאני נמצאת במקום הנכון עבורי.

חיפוש אחר "ה-ייעוד" (אחרי המילה הגדולה הזאת) עשוי להיות דבר מלחיץ ולגרום לנו לקפוא במקום ולכן ההמלצה שלי עבורך היא לשאול את עצמך: "מה עושה אותי מאושרת? מה אני מוכנה לעשות כל יום בחיי אפילו ללא תשלום, העיקר לעסוק בזה?". כך יהיה לך קל יותר להתחבר ולמצוא את הייעוד שלך. (דרך אגב, זה לא אומר שלא תקבלי תשלום על העשייה שלך, להיפך – ככל שתדייקי את העשייה לכזו שתואמת את הייעוד שלך, כך עולה הוודאות שתצטייני במה שאת עושה ולכן תוכלי לקבל יותר ויותר כסף עליה).

שאלות נוספות שכדאי לך לשאול את עצמך: "איפה בחיים שלי אני מאושרת?, "אילו פעולות אני אוהבת לעשות ומסבות לי אושר ושמחה"?, שימי לב להבדל הקריטי בין השאלות "מה אני יכולה לעשות" לבין "מה אני אוהבת לעשות". אין לי ספק שאת יכולה לעשות הרבה דברים, אבל הסוד טמון בדברים שאת אוהבת לעשות ומסבים לך אושר. כזהו הייעוד.

המשיכי ובררי עם עצמך: "מהי סביבת העבודה שאני נהנית בה הכי הרבה; האם זה כשאני לבד או עם אנשים, האם זה בטבע או במשרד, האם אני אוהבת להיות במקום אחד או לנוע ברחבי הארץ?", וכו'

נסי לשאול את עצמך מהי העשייה שאני אוהבת לעשות ולא מהו המקצוע שאני רוצה. אחרי שתמייני את העשייה שאת אוהבת מזו שאינך אוהבת, יהיה לך קל יותר ליישם את זה באמצעות מקצוע מתאים.

כשאני התחלתי לחפש את הייעוד שלי, ידעתי שאני אוהבת עבודה עם אנשים. ידעתי שאני פחות רוצה לנוע ממקום למקום. ידעתי שחשוב לי לעזור ולתת ערך לאנשים, לעזור להם לצמוח מהמקומות בהם הם נמצאים למקומות אליהם הם רוצים להגיע.

פתאום זה נשמע הרבה יותר נגיש ואפשרי מאשר לחפש את ה-ייעוד שלי

2. דבר נוסף שמאוד חשוב לזכור בדרך למציאת הייעוד: הרבה אנשים נתקעים בשלב חיפוש הייעוד שלהם כי הם חושבים שברגע שהם ימצאו את הייעוד, הם יעסקו אך ורק בזה (או במילים אחרות "ייתקעו עם זה") לכל החיים, ושהם יצטרכו לנטוש כל דבר אחר שמסב להם אושר ושמחה. חשוב לזכור: כפי שאנחנו משתנות עם הזמן, כך גם הייעוד יכול להשתנות. הייעוד שלנו מותאם לנו כמו כפפה ליד, ואם אנחנו משתנות, צומחות, הייעוד משתנה וצומח איתנו. (הרי הוא אמור לגרום לנו לאושר ושמחה, ולא להשאיר אותנו תקועות מאחור)

בתחילת דרכי בחיפוש אחר הייעוד שלי, חשבתי שמצאתי אותו בתחום התרפיה באומנויות. חשבתי שיהיה הכי מדהים בעולם לטפל בילדים עם הכלי המופלא הזה. לאחר שנתיים של ניסיון למדתי שמעניין לי יותר לעבוד עם אנשים בוגרים (ובעיקר עם נשים) ולאו דווקא עם ילדים. דבר נוסף שלמדתי הוא שהקצב של הטיפול הוא איטי לי מדי. אני אדם עם טמפרמנט  גבוה יחסית, ופתאום נוצר לי שם פער שלא ידעתי על קיומו, ולכן הלכתי ודייקתי. חיפשתי תחום שיעשה אותי מאושרת וגם ייצר לי וללקוחות שלי תוצאות בקצב מהיר יותר וכך עברתי לעולם האימון. גם התכנים בהם עסקתי השתנו. בתחילת דרכי כמאמנת עבדתי בעיקר על נושאים של צמיחה מבורות, ממשברים משכול ואובדן, והיום עיסוקי כמאמנת הוא בתחום המוטיבציה ויצירת הצלחה בחיים ובעסק. הרי זה גם קשור לצמיחה מבורות, אבל מדויק לי יותר ומאפשר לי עבודה גם עם אנשים שלא מגדירים את עצמם כנמצאים "בבור".

למדתי עם הזמן שאני פחות אוהבת "להאכיל את הלקוח" ויותר אוהבת "ללמד אותו להאכיל את עצמו", ולכן היום אני גם מפתחת כלים אימוניים שמאפשרים לכל אדם אימון וצמיחה בעבודה עצמית, בכלים המייצרים תוצאות ברמה יומיומית ללא צורך באיש מקצוע צמוד.

3. אמהות רבות חוששות שברגע שהן תמצאנה את הייעוד שלהן, הדבר יבוא על חשבון הזמן שלהן עם הילדים. יש לי חדשות עבורך: הייעוד שלך אמור לעשות אותך מאושרת, לא לבוא על חשבון דברים אחרים שאת אוהבת ולעשות אותך אומללה בגלל זה. ניתן בהחלט להיות אשת קריירה, או בעלת עסק מצליח ובמקביל לשמור על איזון קריירה-בית כפי שנכון עבורך. הבחירה שלי למשל הייתה להוציא בכל בוקר את הילדים שלי לגנים, ובכל יום לאסוף אותם ולבלות איתם עד לשעות הערב ולאחר ההשכבות. זה לא אומר שזה המתכון הנכון לכל אחת, זה מה שהיה מאוזן ונכון עבורי ולכן יצרתי את ההצלחה של העסק שלי במסגרת האיזון הזה שבחרתי לי לתקופה זו בחיי.

חשוב שתזכרי: כל בחירה שתעשי שתהיה לך מאוזנת היא הנכונה עבורך, והיא בהחלט אפשרית.

לסיכום, אם החלטת שזה הרגע הנכון עבורך להתחיל את חיפוש הייעוד האישי שלך, אני קודם כל מברכת אותך על בחירה מצוינת ומרגשת זו. זה בכלל לא מובן מאליו.

אני מזכירה לך שמטרת הייעוד שלך הוא לגרום לך לאושר ולשמחה בחיים,

ושניתן להגשימו בכל מסגרת משפחתית שהיא.

אני מברכת אותך על האמהות ועל היותך מי שאת.

אישה שבחרה לקחת את חייה קדימה! שאפו גדול! ובהצלחה.

לקבלת כלים מעשיים וטיפים נוספים ליצירת מוטיבציה גבוהה, צמיחה והצלחה בחיים

היכנסי ל www.op2grow.com

בברכת המשך יומנפלא ומלא מוטיבציה,

יונית

לפוסט המקור

הורות וקריירה

השאר תגובה