טיפים לנשים עובדות בהריון – עבודה בהריון לפי החוק – זכויות של נשים בהריון

אומרים שהריון זה לא מחלה, אבל יש נשים שההריון שלהן קצת יותר קשה מאחרות בעוד הרוב עובדות עד שלבי ההריון הסופיים.
אם את בהריון ועובדת, יש לנו כמה טיפים בשבילך :

1. מומלץ ליידע את המעסיק שלך כמה שיותר מוקדם על דבר ההריון. נכון שרובנו מעדיפים שלא לספר דבר לפני תחילת הטרימסטר השני ולאחר הסקירה הראשונה שבה אפשר לדעת שההריון מתפתח באופן תקין, אך יחד עם זאת, כל עוד לא יידעת את המעסיק שלך לגבי ההריון, את חשופה לפיטורים. לפעמים עדיף שתשתפי את המעסיק ותדרשי ממנו לשמור על סודיות בעניין כי את לא יכולה לדעת מתי תצא לך פתאום הבטן או אם אנשים יבחינו (ורוב הנשים שהיו בהריון מבחינות בהריונית טריה). ברגע שאת מיידעת את המעסיק שלך על ההריון, את מוגנת מבחינת החוק מפני פיטורים.

2. במידה ואת מתכננת שלא לחזור לעבודה לאחר חופשת הלידה, זה יהיה אתי מצידך ליידע את המעסיק בהקדם על מנת שיוכל להתארגן מספיק מהר למציאת מחליף עבורך והכשרתו. גם אם כרגע את חסרת סבלנות או היחסים ביניכם מעורערים, חשוב לסיים בצורה יפה, את לא יכולה לדעת מתי תזדקקי להמלצה במקום עבודה חדש.

3. השתדלי להמנע מאוכל שומני שיגרום לך להרגיש רע אח"כ ויעלה את רמות הסטרס שלך.

4. הקפידי על תזונה נכונה ותפריט בריא ומגוון על מנת שהעובר שלך יקבל את הויטמינים והחומרים הדרושים לו כדי להתפתח כמו שצריך. חשוב שתאכלי אוכל שישמור על רמת אנרגיה גבוהה בגופך כדי שיהיו לך כוחות לעבוד ולגדל עובר.

5. לבשי בגדים נוחים לעבודה – מומלץ ללבוש בגדים רפויים ולא צמודים מדי שעלולים להפעיל לחץ על הרחם והעובר. זה גם יקל עליך בנשימה וישיבה לאורך זמן.

6. אל תצפי מעצמך לאותה רמת ביצוע שהיית רגילה אליה לפני ההריון. אם המשרה שלך מאוד תובענית, בקשי מהמעסיק להעביר אותך לתפקיד פחות לחוץ. חשוב שתעברי את ההריון כשאת רגועה ושפויה. מצבי לחץ ותפקוד ברמת סטרס גבוהה עלולים לסכן את ההריון ולגרום להופעת צירים מוקדמים.

7. הקפידי על פעילות גופנית קלה בזמן ההריון. אם את מגיעה בתחבורה ציבורית את יכולה לרדת לפעמים בתחנה אחת לפני או לחנות מעט יותר רחוק כדי להפעיל את הגוף ולשפר את זרימת הדם שלך. במידה והעבודה שלך מתבצעת בישיבה, השתדלי לקום ולהתמתח לפחות אחת לשעה ולעשות הליכה קצרה אפילו למטבח או לשירותים כדי להמריץ את זרימת הדם.

8. במידה ומקום העבודה שלך דורש חשיפה לחומרים כימיים שעלולים להזיק לך או לעוברך, עלייך לדרוש מהמעסיק לשנות את התפקיד שלך או לדרוש לעבוד מהבית. הבריאות שלך ושל עוברך יותר חשובה מהכל!

9. דאגי לחטיפים ונשנושים בריאים בסביבת העבודה שלך – פירות או ירקות חתוכים, חטיפי בריאות ואנרגיה, דגנים, גרנולה ועוד מוצרי מזון שיעזרו לך להעלות את רמות האנרגיה וגם לתמוך בגופך.

10. הקפידי לשתות לפחות 2-3 ליטרים של מים ביום. את יכולה לקחת איתך בקבוק גדול שישב לך על השולחן, כשזה נגיש את תגלי שאת שותה יותר. אם קשה לך לשתות מים את יכולה להוסיף תרכיז של ויטמינצ'יק שיש לו טעם עדין ואז יותר קל לשתות והסוכר גם יעורר אותך קצת.

11. במידה ואת מרגישה עיפה או מותשת מהרגיל, מותר לך לקחת חצי יום או יום של חופש לפעמים. אל תשכחי שהגוף שלך עובד קשה ומתחזק 2 מערכות חיים ויהיו מצבים שבהם תרגישי שאת פשוט חייבת לנוח, תני את זה לעצמך. במידה ויש אפשרות, בקשי לעבוד לפעמים מהבית. במידה ולא, קחי חופש. הבריאות של עוברך לפני הכל!

12. דעי את זכויותיך! לנשים בהריון מעל חודש חמישי יש הקלות מבחינת שעות נוספות ולאישה בהריון מגיעות כ-40 שעות של בדיקות במהלך תקופת ההריון. במידה ואת מרגישה שהמעסיק שלך לא מתחשב בך כתוצאה מההריון או מנסה להרע את תנאיך ומתייחס אליך פחות יפה מהרגע שנודע לו על דבר ההריון, פני לייעוץ בשדולת הנשים, מתי או ויצו.

13. כשרופא נותן לך ימי מנוחה\שמירת הריון, פירוש הדבר שאת צריכה להיות בבית, לשכב במיטה, להרים רגליים ולנוח. לא לנוח בעבודה, לא לענות לטלפונים, לנוח. לתת לגוף מנוחה מוחלטת. גם אם הבוס חושב שזה ממש לא הזמן, ההריון שלך נמצא לפני הכל!
מצב מתמשך של סטרס עלול להוביל לצירים מוקדמים שעלולים להוביל ללידה מוקדמת וללידת פג וסיבוכים וסיכונים. עדיף למנוע מצבים כאלו מראש. הכל יחכה..

שיהיה לך המשך הריון קל, תקין ומשעמם!

הורות וקריירה, נשים ועבודה הריון

השאר תגובה