לחזור לעבודה אחרי חופשת לידה – ובקלות

מאת : לבנת קיזנר- מנהלת המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א *

חופשת הלידה עוד רגע מאחוריך, וזה בדיוק הזמן להחליף את הבכי, המשחקים והחיתולים בטלפון סלולרי ופגישות, ולהתחיל להתמודד עם הטייטל החדש המשלב הורות וקריירה.

לפני החזרה לעבודה כדאי לנהל משא ומתן עם המעסיק בעניין שעות עבודה גמישות יותר ואולי אפילו שינוי אופי והגדרת התפקיד.

אשמח לשתף אתכן בניסיון שלי כאחת שהייתה שם והצליחה לחזור מחופשת לידה לתפקיד מלא אתגר.

* הכיני עצמך נפשית לשינוי שמחכה לך בעבודה

לעולם לא נוכל להמשיך את העבודה בדיוק מהמקום בו נעצרה. יש סיכוי שתפקידך השתנה בזמן שלא היית, וחשוב שתהיה מוכנה לכך. הדרך הטובה ביותר להימנע מהלם ההיעדרות היא לשמור על קשר עם מקום העבודה במהלך חופשת הלידה. כדאי להתעדכן מדי פעם מול המנהל/ת או עמיתייך לעבודה. אם יש לך הזדמנות לכך, תוכלי אפילו לקפוץ לביקור במקום העבודה וללמוד אודות ההתפתחויות החדשות בארגון. במידה והכרעות חשובות עומדות על הפרק בעת חופשת הלידה, אני ממליצה אפילו לשקול לקחת חלק בפגישות מכריעות בארגון במהלך חופשת הלידה.

*  קבעי פגישה אחד על אחד עם המנהל שלך לפני החזרה

לפני החזרה לעבודה קיימי פגישה בארבע עיניים עם המנהל שלך. בפגישה שימי דגש על מה הולך להשתנות בהגדרת התפקיד שלך , אם בכלל , וכיצד השינויים הולכים להשפיע עליך. חשוב להבהיר בשיחה הזו את אילוצי הזמינות שהם תולדה של היותך אמא לתינוק. ככל שתקדימי לשתף את המעסיק בזמנים בהם תדרשי לצאת מוקדם או אפילו להיעדר מהעבודה, כך הדברים יתקבלו בהבנה ותהיה אפשרות להיערך מוקדם ובהתאם. חשוב להפגין ביטחון עצמי בשיחה ולהבהיר דברים בצורה חדה ולא מעורפלת. זכרי שלרוב המנהלים בארגון יש ככל  הנראה ילדים, הם גם היו בנעלייך ויש בליבם הבנה למצב החדש של חייך.

 * תבקשי לדעת מראש אילו שינוים התרחשו בהגדרת התפקיד שלך

אם תיאור התפקיד שלך השתנה במהלך חופשת הלידה, עקב התפתחויות שונות בארגון או אפילו בעולם התוכן שבו את עוסקת, ואת מרגישה שאת לא בטוח לגבי הגדרות העבודה החדשות שלך – חשוב להציף זאת, ולעשות זאת מבעוד מועד.

כמו כן, אל תחששי – במידה ואת מרגישה שאת לא בטוחה כי תוכלי להשתלט בקלות על באחריות הנוספת שניתנה לך, בקשי מהמעסיק שלך סיוע. הסיוע יכול לבוא בצורת הכשרה, ליווי צמוד או אפילו קורס רלוונטי שיעזור לך להתכונן לתפקיד החדש.

 

* שינוי שעות העבודה

אם בעבר היית יכולה לעבוד עד שעות מאוחרות, כיום את ממהרת לצאת ולהספיק את כל המטלות עד השעה 16:00 – ולהוציא את התינוק בזמן מהמסגרת החינוכית. אם את מרגישה שבשל כך יש התרעמות מצד אחד העובדים, קחי אותו לשיחה אישית, הקשיבי לאשר על ליבו אך הסבירי לו כי את נמצאת כעת בפוזיציה מאתגרת יותר ובכל זאת מצליחה לשלב את ההורות עם העבודה ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר. חשוב שהשיחה לא תהיה מתנצלת אלא מסבירה –  את מעריכה את דאגותיו ואת פתוחה להצעות על האופן שבו תוכלי לתרום יותר לארגון.

בסופו של דבר חשוב לזכור שמדובר בתהליך חינוכי שכל עמיתיך לעבודה, לרבות מנהלייך, נדרשים לעבור בכדי לכבד את יום העבודה המורכב שלך.

 

שיהיה לך המון בהצלחה 

 

*לבנת קיזנר – הכותבת היא מנהלת המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז.  המכללה העסקית, עם מעל  40 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע והעשרה  בתחום : ניהול כללי  , יעוץ עסקי , עיצוב וניהול הפקת אירועים , ניהול פרויקטים , סחר בינ"ל, רכש ולוגיסטיקה , שיווק ומכירות , חשבונאות וכספים .

קרדיט תמונה – לבנת קיזנר

 

 

הורות וקריירה

השאר תגובה