חוק חדלות פירעון מגן על כל תושבי ישראל

בחברת CofaceBDI מעריכים את עומק המשבר הכלכלי ואיך יותר בעלי עסקים פונים למסלול הקפאת הליכים, 20 אלף עסקים צפויים להגיע לתהליך של הקפאת הליכים ורק כ-4%  או 5% מהם ישרדו.
ברשות הגבייה חוששים כשתיגמר לבנקים הסבלנות, ויגמרו המענקים, נראה גידול בפתיחת תיקי הוצאה לפועל או חדלות פירעון.
עם זאת, ברשות האכיפה והגבייה מעריכים כי הגרוע מכול עוד לפנינו, והחשש הוא כי כאשר תיגמר התמיכה הממשלתית בציבור, גם לשכירים וגם לעצמאים, תהיה פה קריסה משמעותית יותר וחובות שיבואו לידי ביטוי בכיסי אזרחי ישראל.

חוק המשפיע על פושטי הרגל לטובה

בתאריך 15.9.2019 נכנס לתוקף "חוק חדלות פירעון החדש", שחולל מהפכה בתחום פשיטות רגל והסדרי חובות, זהו אחד ממהלכי החקיקה הגדולים והמורכבים בשנים האחרונות.
החוק קובע כי תהליך השיקום של חייבים יוגבל ל-4 שנים, שבסופן יקבל החייב פטור מחובותיו, עם זאת החוק הוליד עוד זרוע לכונסי הנכסים.
חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי מונה ארבעה מסלולים:
– צו לשיקום כלכלי בבית המשפט
– הליכי חדלות פירעון בסכום נמוך
– הסדר חובות
– הפטר ליחיד נלווה להליכי חדלות פירעון של תאגיד

מטרת החוק החדש הינה לסייע בשיקום הכלכלי של חייב יחיד ולקדם את שילובו מחדש במרקם החיים הכלכלי.

עיקרון עיקרי בחוק חדלות פירעון

בבסיס החוק ניצב עיקרון שלפיו התכלית הראשונה במקרה של כניסה לחדלות פירעון היא שיקומו הכלכלי של החייב, ולא הגנה על האינטרסים של הנושים ומקסום הליכי הגבייה.
בהתאם, החוק יקל במידה משמעותית על חייבים להיכנס ולנהל הליכי חדלות פירעון במטרה להביא לשיקום ולהפטר מחובות, ומצד אחר הוא מטיל מגבלות משמעותיות יותר על יכולות הגבייה של הנושים לסוגיהם.
עם זאת שחוק חדלות פירעון מגן על עסקים הוא גם מגן על עצמאים ואנשים פרטיים כאחד, אחד המסלולים שנקבעו הינו הליכי חדלות פירעון בסכום נמוך הפונה אל פרטים ועצמאים קטנים (פרילאנסרים).
מתי שמודבר על שיקום חברות, הרפורמה יוצרת תשתית לקידומם של הסדר חובות בשלבים מוקדמים של הקשיים הכלכליים אשר נתקלעה החברה באמצעות משא ומתן מוגן, היוצר סביבה בטוחה המאפשרת קידום מהיר ויעיל של הסדרי החובות מתוך תקווה כי כלי זה יסייע בצמצום תופעת "התספורות".
הרפורמה מטילה חובה על נושאי משרה בחברה לצמצם את היקף חדלות הפירעון ערב פתיחתם של הליכי חדלות הפירעון.

 

כללי

השאר תגובה