עבודה לאמהות – כיצד להשתלב בשוק משאבי האנוש

כיצד נכנסים לתחום משאבי האנוש?

התחום של משאבי אנוש זוכה להצלחה בגלל שינויים שעוברים על שוק העבודה אבל רבים עדיין לא ממש יודעים מה לעשות על מנת להשתלב בו. החל מהתואר הראשון, דרך התמחות בענף ועד תפקידים בכירים – הנה המסלול המלא

כוח האדם הוא המשאב החשוב ביותר של הארגון המודרני. לצד ההתפתחויות הטכנולוגיות, ההשקעות הכספיות והתמיכה של מדינות וממשלות, אין תחליף לכוח אדם איכותי שיניע את הארגון קדימה ויעניק לו יתרון על פני המתחרים. ההבנה הזו מחלחלת נכון להיום לעוד ועוד מקומות עבודה והיא מדגישה את הערך המוסף של משאבי אנוש.

כתוצאה מהאמור לעיל, התחום עצמו של משאבי אנוש זוכה להצלחה ורבים תוהים כיצד ניתן להשתלב בו באופן המהיר והיעיל ביותר. הוא מתאים לגברים ונשים ואפשר להגיע ממנו לתפקידי מפתח בכירים בתוך זמן קצר. עם זאת, חשוב מאוד לעבור במספר תחנות כדי להגיע ליעד ולקבל הכשרה כמה שיותר מקיפה ויסודית.

תחנה ראשונה: לימודים

בתחום של משאבי אנוש אין תחליף ללימודים ולתואר ראשון לפחות. לימודי משאבי אנוש נוגעים בכל הנקודות החשובות לגיוס כוח אדם, לשמירה על עובדים מרוצים בתוך הארגון ולפתרון קונפליקטים בין שדרת הניהול לבין שאר העובדים בעסק. בעזרת לימודי משאבי אנוש ניתן לשלב בין ידע תיאורטי והתנסות מעשית ולצאת לשוק העבודה ערוכים ומוכנים יותר.

כמו כן, לימודי משאבי אנוש הם הזדמנות מצוינת ליצור קשרים אישיים. אפשר לנסות ליצור קשרים עם חברים לספסל הלימודים או עם המרצים עצמם וכך לשמוע מקרוב על משרות חדשות שנפתחות בסקטור הפרטי והציבורי.

תחנה שנייה: התמחות ומקצועות זוטרים

מיד אחרי הלימודים ואפילו תוך כדי השנה האחרונה של התואר הראשון אפשר להתחיל בהתמחות.  תפקידי התמחות מקבילים בדרך כלל למקצועות זוטרים מבחינת תנאים, קביעות ושכר, אבל הם מהווים חלק בלתי נפרד מהמסלול והקריירה.

היתרון של התמחות במקצוע כמו משאבי אנוש הוא היכרות מקרוב עם מאפייני העבודה והתחום. אפשר להתחיל התמחות בארגון פרטי ולעבור ממנו למוסד ציבורי או להיפך, אך הכי חשוב לנצל את התקופה כדי לצבור כמה שיותר ניסיון וידע מהשטח.

תחנה שלישית: צבירת ניסיון ומועמדות לתפקידי מפתח

תוך כדי צבירת הניסיון צפויים להיפתח תפקידים חדשים עבור אנשים שעוסקים בתחום של משאבי האנוש ומגלים רצינות, מוטיבציה גבוהה ויכולת מקצועית. הגשת מועמדות לתפקידי מפתח כרוכה בניסוח קורות חיים ובראיונות אישיים עם אנשים בכירים בארגון. תהליך הגיוס עשוי להימשך זמן אך הוא שווה את המאמץ, בעיקר עבור מי שקיבל את ההכשרה המתאימה והוכיח את עצמו בתפקידים זוטרים יותר.

כניסה לתחום משאבי האנוש נראית כמו משימה קשה אך האמת היא שמדובר בתהליך יחסית פשוט ומסודר. הכי חשוב לקבל את הכלים הנכונים כבר בתחילת הדרך ולהישאר מעודכנים לגבי משרות ותפקידים שונים.

הורות וקריירה, מדריכים למציאת עבודה, ניהול משאבי אנוש

השאר תגובה