הפיכת משבר להזדמנות – איך למצוא עבודה בתקופת הקורונה בלי נסיון?

תקופת הקורונה הגיעה בצורה הכי לא צפויה ופגעה בהמון עסקים ועובדים ברחבי המדינה.

בין אם אתם עובדים שכירים או עצמאיים, סביר להניח שנתקלתם בקושי בנוגע להמשך עבודתכם התקין ועם המצב הכלכלי שנהיה לא פשוט, אתם צריכים לחזור לשוק העבודה ובהקדם.

אז נכון, אחוזי האבטלה גבוהים, אבל אל תשכחו שיש לכם כישורים ייחודיים ואופי ייחודי ושכל מעסיק מחפש את העובד הספציפי הזה שישתלב בחברה שלו ואולי זה אתם.

כל משבר יכול להיות גם הזדמנות

אחד הקשיים העיקריים של המובטלים ואנשים בחל"ת, הוא ההבנה שהמציאות הקודמת הסתיימה והשתנתה, ושעכשיו יש לכם 2 אפשרויות:

  1. להתאבל על הקריירה\ התפקיד החלומי שהיה לכם או על העסק ולהשאר בקפאון ובציפיה שהדברים יחזרו להיות כמו שהם היו ביום מן הימים כשתוך כדי אתם שוקעים לכעס ומרירות על כך שלא תוכלו להמשיך בדרך שבה צעדתם.
  2. להסכים לצאת מאזור הנוחות שלכם ולראות את התקופה הזו כהזדמנות שאולי תוכל לתת לכם איזושהי קפיצה בקריירה ולהשיג דברים שתמיד רציתם ואולי הקריירה הבאה שלכם ממתינה מעבר לפינה מעבר למשבר הזה.

הכנסה נוספת מהבית – רעיונות לעבודה מהבית

אחד הדברים הטובים שמשבר הקורונה לימד אותנו, הוא שאפשר לעבוד בצורה יעילה ואפקטיבית גם מהבית. פתאום חברות וארגוני ענק הבינו שאפשר לנהל עסק גדול גם כשהעובדים נמצאים בבית. זה חוסך בהוצאות, משאבים, שכירת משרדים ענקיים ואחזקת רכב ובעצם משנה את כל התפיסה.

גם אתם תוכלו למצוא עבודה מהבית לאמהות או עבודה מהבית להורים שתאפשר לכם לממש ולהגשים את עצמכם וגם לפרנס.

אם אתם בעלי עסקים שמדשדשים ומנסים להתאושש אבל קורסים בין סגר לסגר, תנסו למצוא עבודה זמנית מהבית שתוכלו לעשות בכל שעה וגם לשמור על העסק מתפקד.

עוד רעיון – תוכלו לנצל את הזמן הזה של הסגרים כדי ללמוד שיווק בדיגיטל. באתר של משרד העבודה יש מגוון קורסים מקצועיים שתוכלו לקחת ולשפצר את יכולות השיווק שלכם ואולי לקבל עוד רעיונות לשיווק או שידרוג העסק.


שינוי קריירה – לחשב מסלול מחדש

אם הבנתם שהתחום שבו אתם עובדים לא יחזור לשגרה בקרוב, נסו לחשוב איך אתם מוצאים משהו חדש ואיך אתם נשארים במקום הרגשי הפנימי שבו יש לכם הנאה מהעבודה .

נסו להכין רשימה של תחומי העניין והדברים שמשמחים ומרגשים אתכם.

זה יכול להיות מוזיקה, טיולים, תרבות, ואפילו ייעוץ ועזרה לאנשים.

אתם יכולים להעביר שיעורים פרטיים, לעשות בייביסיטר (יש המון עובדים חיוניים שתקועים בלי סידור לילדים), להוציא כלבים לטיול ואפילו לעשות משלוחים או לעבוד כמלקטים בסופר, או קופאים.

הקורונה כאן כדי להשאר בשנה הקרובה ואלא אם כן אתם מסודרים עם דמי חל"ת או אבטלה, כדאי שתתחילו לבחון מקורות פרנסה חלופיים בלי להתפנק, הכל כשר כדי לשלם שכר דירה ולדאוג לאוכל.

חשוב להתייחס לזה כאל משהו זמני לחלוטין עד שהשוק יחזור לעצמו ויתאושש ולנסות לשנות גישה ואת מערך האמונות שלכם מתוך ידיעה שהעבודה הזמנית הזו גם אם היא לא מה שחלמתם עליו אי פעם, פשוט תעזור לכם להתקיים בתקופה הקרובה ואתם עשויים להכיר אנשים נחמדים ומי יודע, אולי אפילו להתקדם עם הזמן.

ככל שתמהרו להתאים את עצמכם למצב החדש, כך יהיה לכם קל יותר להתמודד עם השינוי.

וגם – עבודה בתקופת קורונה היא בדרך כלל בעסקים חיוניים, מה שאומר שיהיה לכם אישור נסיעה של עובד חיוני ותוכלו להתנייד ממקום למקום גם בתקופת סגר.

 

עבודות חיוניות בתקופת סגר קורונה

  • שליחים – בין אם שליחי אוכל, שליחים של חברות אופנה, או שתוכלו להצטרף לחברת GETPACKAGE, להוריד אפליקציה או לGETT DELIVERY ולהתחיל כבר היום לעבוד כשליחים באזורים שאתם מגדירים. אני מכירה אנשים שמרויחים 300-600 ש"ח ביום משליחויות כאלו באזור הבית. כי תחשבו על זה – אין קניונים, אין מסעדות, אנשים בבית – זה המאני טיים בתחום השליחויות!
  • סדרנים בסופר – כן, אנחנו יודעים שזו אולי לא התגשמות שאיפותיכם, אבל תחשבו על זה רגע, מדובר על עבודה לא מורכבת מדי. אתם עוברים בסופר ומלקטים מוצרים לרשימה, ומקבלים על זה כסף. עבודה שהיא סה"כ סבבה ולא נוראית ותגרום לכם ללכת הרבה ולשמור על ספורט וגוף בריא ואם מסתכלים בפרופורציה הנכונה – זו עבודה שיכולה להיות אפילו כיפית כשהאופציה השניה היא לשבת בבית ולהגרר למחשבות קשות ומלחיצות על זה שאתם לא יודעים איך לשלם את שכר הדירה החודש.
  • עבודות משק בית – אחד השירותים היותר מבוקשים בתקופת הקורונה. אם הבית שלכם תמיד מסודר ואתם לא רגועים כשלא נקי ומאורגן ונהנים מזה, עבודות משק בית יכולות לסדר אתכם מצוין. פשוט תכנסו לקבוצות פייסבוק מקומיות, תראו אם אנשים מחפשים עוזרת או שתציעו את עצמכם. אין מה להתבייש, אפשר להרויח 50-60 שח לשעה ובכמה שעות אתם מארגנים לעצמכם אחלה יומית.
  • בייביסיטר – אם אתם מאלה שאוהבים להיות בבית, תכנסו לקבוצות פייסבוק או ווצאפ באזור שלכם ובשכונה ותשאלו מי מחפש בייביסיטר או תציעו את שירותיכם. תזכרו שמדובר בתקופת קורונה אז אולי יסכימו לשלם 30-40 ש"ח לשעה ולא 50, אבל זה עדיין סכום מכובד בשביל לשבת ולא לעשות יותר מדי.
  • שירותי קיפול כביסות או סידור ארונות – דווקא עכשיו בתקופת הקורונה כשמשפחות שלמות נמצאות בבית עם הילדים  – ערימות כביסה שלא נגמרות הפכו לדבר שכיח. אם אתם מאלה שאוהבים סדר ולקפל ולארגן דברים, למה שלא תעשו מזה כסף? תוכלו לדרוש סכום של כ-50 שח לשעה, לשים מוזיקה ברקע ולהנות. פשוט תפרסמו בקבוצות מקומיות בפייסבוק. אני מאמינה שתקבלו המון פניות.
  • במה אפשר לעבוד מהבית ? כתיבה ותרגום של תכנים – במקומות כמו אתר XPLACE תוכלו למצוא שפע של עבודות שאפשר לעשות מהבית – כתיבת תכנים, תרגום, כל מיני עבודות בתחום הגרפיקה,ניהול עמודי פייסבוק, הזנת תכנים, פרסום, דיגיטל וסושיאל מדיה. אני באופן אישי מוצאת שם לא מעט עבודות לאורך השנים ומכירה הרבה חברים שמתפרנסים מעבודות שמצאו באתר. תוכלו למצוא שם מגוון גדול של רעיונות של עבודה מהבית לנשים וגם עבודה מהבית בבוקר.
  • עבודות במערך הבריאות – ממש עכשיו קופות החולים ומשרד הבריאות מגייסים המון עובדים חדשים לטובת תפעול מערכי החיסונים והבדיקות, כך שיש צורך בסדרנים ואנשים שיהיו בשטח. אם אתם עם רקע כאח\אחות או עובדים בבתי חולים – יש ביקוש מאוד גדול.
  • עובדים סיעודיים – תוכלו למצוא דרך חברות כח אדם המון עבודות בתחום הסיעוד או באופן פרטי בקבוצות ולוחות מודעות לחיפוש עובדים. מדובר על עבודה שהיא לא מורכבת מדי עם שכר טוב, שדורשת מכם בעיקר לתת תשומת לב ולבלות עם אנשים מבוגרים מקסימים שלצערם נקלעו למצב גופני לא פשוט ותוכלו בהחלט לתרום לשיפור מצבם הנפשי והרגשי עם קצת חיוך, הבנה, תמיכה ותשומת לב ולצבור עוד כמה נקודות קארמה טובות על הדרך.
  • עבודות זמניות – הרשמו בחברות כח אדם כדי לקבל הצעות של מגוון משרות לעבודה זמנית, במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה כשכל שני וחמישי מכניסים עשרות אנשים לבידוד בגלל חשש למגע עם חולה מאומת. מפעלים ועסקים שונים נתקעים בלי עובדים.
  • טלמרקטינג – אם אתם תותחים במכירות, לכו לעשות מזה כסף. יש מלא מוקדים של שיחות נכנסות למכירות בכל מיני תחומים, עם ביקוש מאוד גבוה ושכר טוב עם בונוסים יפים, במיוחד בתחום הביטוח.
  • מוקדי שירות לקוחות ובנקים – תקופת הקורונה גורמת למוקדים בתחום שירות הלקוחות לגדול ולפרוח כי כולם בבית אז יש יותר התקשרויות מרחוק. גם במרבית הבנקים, חברות הסלולר, הכבלים, קולטים נציגים שיתנו שירות ומענה ללקוחות החברה, ואמנם מציעים שכר התחלתי של 30 שח לשעה, אבל יש בונוסים, ארוחות, תנאים ואנשים טובים ואיכותיים שעובדים לצדכם.
  • אנשי מכירות באולמות תצוגה – ישנם לא מעט עסקים חיוניים שמחזיקים אולמות תצוגה – תחום הרכב, תחום השינה, ציוד לבית ועוד, שסביר להניח שיזדקקו לעובדים זמניים או קבועים. פשוט תגשו למרכז המסחר הגדול הקרוב לביתכם, באזורי תעשיה, תבדקו מי פתוח ותציעו את עצמכם. ככה תוכלו להיות בעבודה ייצוגית, מהנה ומעניינת שממשיכה גם בתקופת הסגר.
  • עובדים מטעם העירייה – ממש עכשיו בתקופת הקורונה בעיריה יש מגוון מחלקות שלפעמים מושבתות בגלל גילוי של מאומת מקורונה או אנשים שנכנסו לבידוד כך שיש צורך בעובדים זמניים, גם בצהרונים ומועדוניות שיתכן ויחזרו לפעול בקרוב על אף הסגר. תוכלו לפנות למחלקת כח אדם בעיריה ולהציע את שירותכם, ברגע שמשהו יתפנה וזה יכול להיות גם סייעת מחליפה בגן, או מורה מחליפה בבית ספר, יפנו אליכם.
  • עבודה מהבית – תוכלו למצוא כאן רשומה עם שלל רעיונות של עבודה מהבית לאמהות .

חשוב לזכור כי הקורונה היא מצב זמני, ועוד קצת היא תהיה מאחורינו.

תנסו לסדר לכם את הפינה הנוחה שלכם ולעבור את התקופה הזו בשלווה ככל האפשר.

הורות וקריירה, כללי, מדריכים למציאת עבודה, עבודה מהבית

השאר תגובה